8 tips för ett gott (planerat) nytt år

Produktmedia som marknadskanal kan stärka din kommunikationsstrategi, lyfta dina andra marknadsföringskanaler och förlänga ditt budskap. Planera hur du bäst når dina kunder på det nya året med produktmedia. 88% kommer ihåg vem avsändaren av en profilprodukt är efter 12 månader och 60% använder en profilprodukt varje vecka eller oftare.

Mät resultatet av din investering

Vad får du igen av den investering du gjort? Att mäta det resultatet är viktigt. Ett bra sätt att göra det för produktmedia är med hjälp av så kallade frekvensvisningar. Det ger dig ett hum om hur många unika visningar din logo eller slogan kommer att ha i genomsnitt.

Frekvensvisningar i genomsnitt för vanliga produkter

Jacka – 3500 visningar
Keps – 3000 visningar
T-shirt – 2000 visningar
Penna – 5000 visningar
Väska – 4000 visningar


 

8 handfasta tips på hur du kan använda produktmedia över året

1. Nytt år, nya möjligheter. Skaffa dig en bra start på året genom att förbereda januari.

  • Startkit 2019 till de anställda med anteckningsblock, vattenflaska, kalender och energibar

  • Har ni mässor för att nå ut till kunder och samarbetspartners? Förbered giveaways för alla tillfällen

  • Planerar ni kundevents för det första kvartalet?

  • Ska ni samla anställda för en pangstart på nya året med en Kick Off?

  • Nya kläder till anställda. Skapa gemenskap mellan alla avdelningar på arbetsplatsen med nya kläder

2. Påsk, skicka med något gott till de anställda på ledigheten

  • Påskägg till de anställda

  • Uppmärksamma påsken för dina kunder, kanske med ett extra stort påskägg till receptionen

  • Fyll på med godis och choklad till både kontoret och att använda på event

3. Ta vara på de anställda i vardagen

  • Uppmuntra och motivera med premier för uppnådda mål

  • Uppmuntra de anställda till paus från arbetet med paus- eller spelrum

  • Uppmuntra motion och gör det enkelt att träna, gör en träningskollektion i egen design

4. Engagera dig

  • Är du eller vill du vara en synlig aktör lokalt eller nationellt? Gåvor och giveaways är alltid uppskattat och ger både mycket och god synlighet

  • Skyltar och annan profilering utomhus ska alltid vara synliga, hela och uppdaterade

5. Jubileum och speciella tillfällen finns i alla företag, visa att du värdesätter stora dagar i de anställdas liv. Vi förenklar processen för dig och erbjuder specialanpassade gåvoprogram

  • Födelsedagar

  • Anställda som gifter sig

  • Tillökning i familj

  • Lång och trogen tjänst

  • Gåvor till föredragshållare och besökare

6. Äntligen sommar! Låt dina anställda gå på semester med en bra känsla i kroppen

  • Visa dina anställda att de förtjänar en paus. Ge en rolig sommargåva, använd fantasin – och oss – för att hitta en extra kul produkt

  • Ska ni ha sommaravslutning på arbetsplatsen? Sätt ett tema så hjälper vi till med helheten

7. Ha framförhållning, planera hösten innan semestern

  • Mässor – Roll up, mässvägg, mässdisk och giveaways. Har du allt på plats?

  • Upplärning - ha interna samlingar för att stärka de anställda inför nya utmaningar

  • Håll koll på synlighetsprodukter som reflexer inför mörkret

  • Skolstart – en bra anledning att göra sig synlig och representera sig på skolor och bland studenter

8. Julen kommer 2019 precis som förra året – var ute i tid för att få unika gåvor till bra priser

  • En julgåva är mer än bara en gåva, visa dina anställda att du uppskattar jobbet de gör

  • Kunderna förtjänar uppmärksamhet i jultider, utan dem är det svårt att överleva

  • Skapa en lugnare adventstid. Många branscher har det stressigt kring advent, använd en adventskalender med gåvor som motivation till den sista spurten