8 tips tilL att planlägga nästkommande år

Din guide till produktmedia

Förbered dig på nästa års aktiviteter redan nu

Produktmedia som markedskanal har många fördelar, 88% kommer ihåg vem avsändaren av en profilprodukt är efter 12 månader och hela 60% använder en profilprodukt varje vecka eller oftare. Förutom att utöka ditt budskap, förstärker produktmedia din kommunikationsstrategi samtidigt som det lyfter dina andra marknadskanaler. 
startkit 

8 tips till nästa års marknadsplan

För att hjälpa er lite på vägen har vi satt ihop en checklista över hur produktmedia kan bidraga under hela året.

  • 1. Nytt år, nya möjligheter – få en bra start på året genom att förbereda dig på januari redan nu.
    • Startpaktet 2021 till de anställda med anteckningsbok, vattenflaska, kalender och energibar.
    • Är mässor en kanal som ni använder mot kunder och partner? Ha giveaways klara till mässan, vare sig den blir digital eller fysisk.
    • Har ni något kundevent planlagt första kvartalet?
    • Kick off – ska ni i år göra en alternativ kickstart på året eller samlas de anställda for en PANG-start på året?
    • Nya kläder till de anställda - skapa en gemenskapskänsla för alla avdelingar, från sälj till produktion.
  • 2. Påsk – Ge de anställda något att njuta av på ledigheten.
    • Påskägg eller ett spel till anställda
    • Kanske uppmärksamma kunderna till påsk? Här finns olika möjligheter, överös kunderna med ett STORT påskägg i recepsjonen
    • Fyll på med lite sötsaker till kontoret
  • 3. Ta vara på de anställda i vardagen
    • Motivera och belöna med premier vid uppnådda mål.
    • Uppmuntra och skapa förutsättningar för motion och träning individuellt eller företassport - lag eller enskilld träningskollektion. Finns möjlighet att göra en helt egen design eller välja befintlig kollektion att addera företagslogon på.
    • Uppmuntra de anställda till att ta pauser – pausrum eller spelrum.
  • 4. Engagera er
    • Är ni eller önskar ni att vara en synlig aktör lokalt eller nationellt? Gåvor och giveaways uppskattas alltid och ger bra synlighet.
    • Checka av att ni har fina och hela flaggor i flaggstängerna.
    • Skyltar och annan företagsprofilering utomhus bör alltid vara tydlig, intakt och uppdaterad.
  • 5. Jubileer och anledningar att fira finns i alla företag, visa att ni sätter pris på högtidsdagarna i de anställdas liv. Vi förenklar prosessen för er och erbjuder specialanpassade gåvoprogram
    • Födelsedagar/jämna tal
    • Anställda som gifter sig
    • Tillökning i familjen
    • Pensionsavgång
    • Gåvor till föredragshållare/besökare
  • 6. Sommar – Äntligen! Skicka era anställda på sommarladdning med en god känsla.
    • Visa de anställda att de förtjänar ett avbrott. Ge en roligare sommargåva, Profilbranschen kan erbjuda de underligaste galna produkterna men även de mest användbara!
    • Ska ni ha sommaravslutning på kontoret? Kanske med Hawaii-tema eller något annat roligt? Oavsett, helheten kan vi hjälpa dig med.
  • 7. Var i framkant, planlägg hösten innan sommarsemestern
    • Mässor – Roll up, mässvägg, mässdisk, giveaways. Har ni allt klart?
    • Produktupplärning – interna träffar med utbildning.
    • Synlighetsprodukter, reflexer och reflexvästar t.ex
    • Skolstart – ett bra tillfälle för näringslivet att vara representerade och synliga vid högskolor och blant studenter.
  • 8. Julen kommer även i år – var tidigt ute, få unika gåvor till bra priser
    • En julklapp är så mycket mer än en gåva, visa de anställda att ni värdesätter jobbet de gör.
    • Kunderna förtjänar uppmärksamhet dessa dagar, utan dom är det svårt att överleva.
    • En trevlig adventstid – många brancher har en hektisk adventstid och en adventskalender kan ges som en liten extra gåva till de anställda som en motivasjonstimulator.
    • Om ni har julbord, jullunch eller en annan avslutning på året som gått så varför inte bjuda in jultomten med säcken full med genomtänkta gåvor i.