CIRCLE K - KOPPEN

Varje år sker ca 20 miljoner påfyllningar av  ”Cirkle K Koppen” i Norge.

Den första termomuggen IDÉ House of Brands tog fram till det som då hette Statoil var en mugg som var avsedd att ges till guldkunderna. Året efter blev den lanserad som ”Frukostklubb-koppen"! Under 5 år i rad gjordes det nya muggar varje år med olika samarbetpartners.

2009-2013 stärkte Statoil det populära konceptet och såväl muggarna och kampanjerna till nya nivåer i nära samarbete med IDÉ House of Brands. Flertalet ”limited editions” togs fram med stor framgång. Några av varianterna har t.o.m. blivit samlarobjekt. Konceptet går ut på att med köp av muggen ges möjlighet att fylla på koppen med gratis kaffe på stationerna under ett helt år. Detta skapar kundlojalitet, trafik i butiken och merförsäljning på såväl drivmedel som butiksvaror.

2014 önskade Statoil att prova en annan samarbetspartner, utan större succé, då kunderna inte visade någon större entusiasm över de nya muggarna. Men ”Koppen” – konceptet överlevde genom olika reklamationslösningar och produktförbättringar.

2019 ingick IDÉ House of Brands och Circle K ett nytt samarbete. Denna gång med ny design och funktionalitet på muggarna. För Circle K var kvaliteten av allra högsta prioritet. Med 35 års branscherfarenhet har IDÉ House of Brands värdefull erfarenhet av termomuggar, produktion och varumärken. För detta projektet valdes Aladdin som produktionspartner – ett känt kvalitetsvarumärke sedan över 100 år.

Vårt projektteam utvecklar i nära samarbete med Senior Category Manager på Cirkle K sommarvarianter, limited editions och premiumvarianter på termokoppen.

Vi är mycket stolta och glada att få vara med på denna spännande resa tillsammans med Cirkle K.

 

Dame som viser frem Cirkle K koppen til kamera

”Det är särdeles viktigt för Circle K att ha en samarbetspartner som har förståelse för hur viktig ”Koppen” är för våra kunder och för oss som företag. Muggen och kaffeavtalet är mycket populär och högt uppskattad. Fallhöjden är därför stor om vi inte skulle respektera kundernas förväntning och behov. Detta har IDÉ House of Brands visat att de förstår och har kontroll på – samtidigt som de har en aktiv roll i att fortsätta utveckla konceptet kring Cirkle K Koppen för att möta morgondagens kunder”.

 

Jeanette Amara
Senior Category Manager