Synlig med banner, roll ups och giveaways
Genomtänkta profilprodukter är avgörande för att sticka ut som företag på mässor och event.
När du deltar på mässa eller ett evenemang är det särskilt viktigt att arbeta mot synlighet. Skapa ett tydligt budskap i allt som kommuniceras, oavsett om det är rollups, banners, merch eller giveaways.
Här finns utmärkta chanser att tydliggöra ditt företag och skapa mervärde för dina kunder. Lyckas du förmedla relevant och stark kommunikation bygger du ditt varumärke samtidigt som du uppmärksammas av potentiella kunder.
Produkter och reklamartiklar av den här typen är även effektiva att använda på kick offs, företagsresor och andra tillställningar för dina medarbetare. De bygger stolthet och skapar en känsla av gemenskap.
7 TIPS TILL EN LYCKAD MÄSSA
Uppmärksamheten för människor har sjunkit från 12 till 8 sekunder sedan 2015. Uppmärksamhetgraden hos en guldfisk är 8 sekunder.
_____________________
Det är inte så konstigt att det kan kännas svårt att få kunder att stanna just hos dig när du står på mässa.
-
Starta planeringen i tid
För att lyckas med ditt deltagande på mässa är det viktigt att du startar med planeringen i tid. Ta även reda på hur stor yta du behöver, vem som deltar på mässan och vilka av dina konkurrenter som kommer att vara där. Vad behövder du för mäss- och displayprdukter för att sticka ut? -
Sätt upp tydliga mål
Vad önskar du att uppnå med att vara med på en mässa? Oavsett om det är för att få nya kunder till företaget eller skapa en snackis om en ny produkt så är det viktigt med konkreta mål för att nå ditt resultat. -
Bestäm dig för hur din monter ska utformas
Hur ska din monter se ut och hur många kvadratmeter har du tillgängligt? Design, storlek och utformning kan enkelt anpassas för konkreta mål. Det är också viktigt att monterns utformning framför företagets profil, genom både färgval och text. -
Giveaways
Att ge bort en eller flera giveaways gör att dina besökare lämnar dig med ett gott intryck. Hela 88% kommer ihåg vem de har fått en profilprodukt ifrån, efter 12 månader. Och om det inte var nog till att använda en profilprodukt för att överraska potentiella kunder, så är det också värt att nämna att runt 40% av giveaways hjälper till att öka businessmöjligheter. Se hela vårt sortiment här. -
Proaktiva marknadsföring
Informera kunder och partners om var de kan hitta er. Varför ska de besöka just er monter? Vad gör er monter unik, och vad erbjuder ni era besökare? Marknadsför ni er via sociala kanaler och nätet. Erbjuder ni rabatt till era besökare? Ska ni lansera nya produkter eller enbart giveaways? -
Förberedelse
Att vara förberedd skapar självförtroende som i sin tur ger självförtroende till andra. Se till att ha en representant på mässan som är insatt i företaget, inspirerar besökarna och kan svara på de viktigaste frågorna om era produkter och verksamhet. -
Uppföljning
Se till att engagera dig i besökarna, notera deras intresse i verksamheten eller kring era produkter. Dessa saker gör uppföljningsarbetet mycket enklare och lyfter kvalitetskänslan gentemot era kunder. Föreslå konkreta erbjudanden för era kunder för att ytterligare stärka ert varumärke.