PROFILARTIKLAR SOM STÄRKER DITT VARUMÄRKE

Effektiv marknadsföring handlar om att göra ditt företag synligt för din målgrupp, och att det är just ditt företag som blir ihågkommet. Vidare handlar det om att kostnaderna ger en god avkastning. Visste du att produktmedia som marknadskanal har längre livstid än traditionell reklam samtidigt som kontaktkostnaden är låg?

Att ge bort en bläckpenna eller en väska med din logo på, kan ha stor effekt för ditt varumärke. Faktiskt säger 88% att de kommer ihåg vem de har fått en profilprodukt ifrån, även efter ett år. Många förknippar fortfarande produktmedia som endast penna med tryck och t-shirt med logo på vänster bröst. Men produktmedia är så mycket mer än bara det. Väljer du rätt produkter för ditt budskap kommer ditt företag att bli mer synligt. Har du även valt produkter som är anvädbara för mottagaren under en längre tid, ökar du chansen för att bli ihågkommen under en lång tid. 

Profileringsartikler, giveaways, strøartikler, merch - kjært barn har mange navn. Det unike med å kommunisere gjennom produkter er at budskapet har lengre levetid enn annen tradisjonell reklame og stor rekkevidde i gjenbruk.  Å velge produkter som målgruppen faktisk bruker er også mer miljøvennlig.

Profilartiklar, giveaways eller merch - kärt barn har många namn. Det unika med att kommunicera med produkter är att budskapet har en längre livslängd än traditionell reklam. Att välja produkter som är användbara för målgruppen är också mer hållbart. Vi hjälper dig att tänka på det detta. 

Varför profilprodukter?

 

 Ökad synlighet

Varumärkesbyggande

Relationsbyggande

 

Hitta dina profilprodukter här! Kontakta oss
7UP produkter
7UP produkter
7UP produkter
7UP produkter

VI TROR
PÅ DEN
RÖDA
TRÅDEN

Vi tror på den röda tråden och effekten av att profilproukter reflekterar er som företag. Vi arbetar långsiktigt tillsammans med våra kunder och är gärna med när ni som företag ska planera ert strategiska bruk av produktmedia, antingen i början på året eller i starten av ett projekt. Det är viktigt för oss att känna våra kunder, så att våra projektledare ser vilka profilprodukter som passar ert budskap. Oavsett vad ni önskar att förmedla så är kombinationen av produkt och budskap som är avgörande för att uppnå önskad effekt. 

Läs mer om hur vi bygger koncept

Pepsi Max handlenett, t-skjorte og hatt
Pepsi Max badehåndkle, t-skjorte, hatt og brusbeger

4 egenskaper som mottagaren värdesätter mest i en profilprodukt:

  • Produkten är användbar
    En produkt som mottagaren anser vara användbar, blir med använd och således är värdet av investeringen högre.
     
  • Produkten är av god kvalitet
    Med god kvalitet varar produkten längre.
     
  • Produkten har en bra design
    En stilig design ger produkten mer uppmärksamhet, samtidig som det blir mer attraktivt att använda.
     
  • Produktet blir mottage vid rätt tillfälle
    Se till att ge bort produkten vid rätt tillfälle för att budskapet ska uppfattas på bästa möjliga sätt.